Regulamin dialogu technicznego

Regulamin prowadzenia Dialogu Technicznego
przez 109 Szpital Wojskowy z Przychodnią SPZOZ
zatwierdzony przez Komendanta Szpitala
w dniu 22 lipca 2015 r.
§ 1
Definicje
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1. Regulaminie – rozumie się przez to niniejszy Regulamin;
2. Ogłoszeniu – rozumie się przez to ogłoszenie o dialogu technicznym;
3. Zamawiającym – rozumie się przez to 109 Szpital Wojskowy z Przychodnią SPZOZ;
4. Uczestniku – należy przez to rozumieć podmiot biorący udział w dialogu technicznym
prowadzonym przez Zamawiającego;
5. Dialogu – należy rozumieć przez to dialog techniczny uregulowany przepisami art.31a-31c
ustawy Prawo zamówień publicznych;
6. Postępowaniu – rozumie się przez to planowane postępowanie o udzielenie zamówienia
publicznego na roboty, dostawy, usługi;
7. Komisji – należy rozumieć przez to zespół pracowników powołany przez Komendanta
Szpitala w celu przygotowania i przeprowadzenia dialogu technicznego;
8. Pzp – rozumie się przez to ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
( Dz.U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zmianami)
§ 2
Zakres Regulaminu
1. Niniejszy regulamin określa zasady prowadzenia przez 109 Szpital Wojskowy
z Przychodnią SPZOZ dialogu technicznego poprzedzającego postępowanie
w sprawie wyboru wykonawcy.
2. Przeprowadzenie dialogu technicznego nie zobowiązuje 109 Szpitala Wojskowego z
Przychodnią do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w
przedmiocie objętym Dialogiem.
3. Wybór wykonawcy zostanie dokonany w trakcie odrębnego postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego na podstawie ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawa zamówień publicznych (Dz. U. z 2013. poz. 907 ze zm.).
4. Dialog techniczny prowadzony jest na podstawie art. 31a-31c ustawy Pzp.
5. Dialog prowadzi się w sposób zapewniający zachowanie zasad przejrzystości, uczciwej
konkurencji oraz równego traktowania Uczestników i oferowanych przez nich rozwiązań
§ 3
Czynności w ramach Dialogu
1. Wszelkie czynności, o których mowa w niniejszym Regulaminie, w imieniu
i na rzecz Zamawiającego wykonuje osoba lub osoby wyznaczone w tym celu przez
Zamawiającego.
2. W celu przeprowadzenia Dialogu Zamawiający może powołać Komisję
3. Komisję reprezentuje Przewodniczący Komisji.
4. Komisja może wnioskować o powołanie biegłych i doradców.
5. Dialog może być prowadzony m.in. w następujących formach:
1) wymiany korespondencji za pomocą poczty tradycyjnej, elektronicznej lub faxem; 

2) indywidualnych spotkań z Uczestnikami;
3) grupowych spotkań z uczestnikami.
6. Zamawiający może zdecydować o prowadzeniu Dialogu z wykorzystaniem wybranych lub
wszystkich ww. form komunikacji.
7. Dialog prowadzony na określony przez Zamawiającego temat oraz
w określonych przez Zamawiającego trybie i terminach.
8. Zamawiający może w każdej chwili zrezygnować z prowadzenia Dialogu z wybranym
Uczestnikiem, jeżeli uzna, iż przekazywane przez niego informacje nie są przydatne do
osiągnięcia celu Dialogu.
9. W trakcie Dialogu Zamawiający może korzystać z pomocy biegłych, doradców lub innych
osób, których udział uzna za celowy, dysponujących wiedzą specjalistyczną niezbędną do
przeprowadzenia Dialogu. Osoby te zobowiązane są do zachowania poufności na zasadach
określonych w ust. 10
10. Zamawiający nie ujawni w toku Dialogu ani po jego zakończeniu informacji stanowiących
tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o
zwalczaniu nieuczciwej konkurencji ( Dz. U. 2003 nr 153, poz, 1503 z późń. zm.), jeżeli
Uczestnik , nie później niż wraz z przekazaniem informacji, zastrzegł, że przekazywane
informacje nie mogą być udostępniane innym podmiotom.
§ 4
Przedmiot Dialogu
1. Zamawiający przed wszczęciem Postępowania może przeprowadzić Dialog, zwracając się o
doradztwo lub udzielenie informacji, które mają służyć Zamawiającemu do przygotowania
opisu przedmiotu zamówienia, specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub określenia
warunków umowy na jego realizację.
2. Przedmiotem Dialogu mogą być w szczególności:
1) zagadnienia techniczne, technologiczne, prawne, wykonawcze, organizacyjne, handlowe,
ekonomiczne oraz logistyczne, związane z realizacją zamówienia zgodnie z potrzebami
Zamawiającego ;
2) oszacowanie wartości zamówienia;
3) zebranie informacji służących do opracowania dokumentacji Zamówienia.
§ 5
Ogłoszenie
1. Dialog techniczny zostaje wszczęty poprzez zamieszczenie zaproszenia do uczestnictwa w
dialogu technicznym na stronie internetowej Zamawiającego: www.109szpital.pl, w zakładce
zamówienia publiczne.
2. Zamawiający może również opublikować dodatkowe ogłoszenie o dialogu technicznym w
wybranej przez siebie formie i miejscu.
3. Niezależnie od zamieszczenia Ogłoszenia na swojej stronie internetowej, Zamawiający może
poinformować wybrane przez siebie podmioty o zamiarze przeprowadzenia Dialogu np.
telefonicznie lub poprzez przesłanie do wybranych podmiotów informacji lub zaproszenia
pocztą tradycyjną, elektroniczną lub faxem.
4. Nieprzystąpienie do Dialogu nie ogranicza praw oraz nie działa na niekorzyść potencjalnych
Wykonawców w Postępowaniu.
5. Wnioski o dopuszczenie do udziału w Dialogu składa się w trybie, terminie
i miejscu określonym w zaproszeniu. 

6. Komisja przeprowadza weryfikację pod względem formalnym złożonych wniosków o
dopuszczenie do Dialogu.
7. Niniejszy Regulamin prowadzenia dialogu technicznego jest dostępny na stronie
Zamawiającego razem z ogłoszeniem o Dialogu.
§ 5
Organizacja Dialogu
1. Zamawiający zaprosi do Dialogu Uczestników, którzy złożą prawidłowo sporządzone
zgłoszenie do udziału w Dialogu oraz ewentualnie dodatkowe oświadczenia, stanowiska lub
dokumenty, których Zamawiający zażąda w Ogłoszeniu, w terminie i w trybie w nim
wskazanym.
2. W uzasadnionych sytuacjach, Ogłoszenie może przewidywać dodatkowe warunki, od których
uzależnione jest dopuszczenie do Dialogu. Warunki te nie mogą naruszać zasad przejrzystości,
uczciwej konkurencji i równego traktowania Uczestników.
3. Zamawiający w Ogłoszeniu określi wzór zgłoszenia do udziału w Dialogu.
4. Uczestnicy zaproszeni do udziału w Dialogu zostaną poinformowani o tym fakcie przez
Zamawiającego, w sposób określony w treści niniejszego Regulaminu.
5. Zamawiający nie jest zobowiązany do prowadzenia Dialogu w określonej formie z wszystkimi
Uczestnikami oraz może decydować o różnych formach Dialogu z różnymi Uczestnikami, w
zależności od merytorycznej treści stanowisk przedstawionych przez Uczestników w związku z
Dialogiem, z poszanowaniem zasad przejrzystości, uczciwej konkurencji i równego
traktowania Uczestników.
6. Zamawiający komunikuje się z Uczestnikami za pomocą korespondencji wysłanej na podany
przez Uczestnika adres do korespondencji, faks lub adres poczty elektronicznej, a także przez
wyznaczonych przedstawicieli, telefonicznie. Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie
potwierdza fakt otrzymania korespondencji.
7. Zamawiający nie pokrywa żadnych kosztów poniesionych przez uczestników związanych z
udziałem w Dialogu.
8. Dialog prowadzony jest w języku polskim i ma charakter jawny z zastrzeżeniem §3 ust. 10.
§ 6
Zakończenie Dialogu
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo zakończenia dialogu na każdym jego etapie bez podania
przyczyn.
2. O zakończeniu Dialogu Zamawiający powiadomi umieszczając informację na swojej stronie
internetowej, a w przypadku zakończenia Dialogu po zaproszeniu wybranych Uczestników do
udziału, również poprzez przekazanie informacji Uczestnikom.
3. Po zakończeniu dialogu Komisja sporządza protokół z przeprowadzonego dialogu oraz
informację dla Sekcji Zamówień Publicznych o przeprowadzeniu dialogu w celu
zamieszczenia tej informacji w ogłoszeniu o zamówieniu –zgodnie z art. 32c ustawy
Prawo zamówień publicznych oraz w protokole z przeprowadzonego postępowania,
zgodnie z art. 96 ustawy Pzp, w tym informację o podmiotach uczestniczących w
dialogu oraz wpływie dialogu na opis przedmiotu zamówienia, SIWZ lub warunki
umowy.
4. Z przeprowadzonego Dialogu Zamawiający sporządza protokół, zawierający co najmniej:
1) informację o przeprowadzeniu Dialogu;
2) listę Uczestników Dialogu;
3) informację o potencjalnym wpływie Dialogu na opis przedmiotu zamówienia, specyfikację
istotnych warunków zamówienia lub warunki umowy. 

5. Protokół wraz z załącznikami jest jawny z zastrzeżeniem §3 ust. 10.
6. Korespondencja, protokoły, pisma, opracowania i wszelkie inne dokumenty związane z
Dialogiem pozostają w dyspozycji Zamawiającego i nie podlegają zwrotowi po zakończeniu
Dialogu. Zamawiający może zwrócić Uczestnikowi, na jego żądanie, próbki, sprzęt lub inne
materiały przekazane w ramach Dialogu.
§ 7
Brak środków odwoławczych
Od decyzji Zamawiającego podejmowanych w toku Dialogu nie przysługują uczestnikom
żadne środki odwoławcze.
§ 8
Wejście w życie Regulaminu
Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez Komendanta 109 Szpitala
Wojskowego z Przychodnią SPZOZ.

Wytworzył: Marcin Nowak

Udostępnił: Administrator

Modyfikował: Marcin Nowak

Czas wytworzenia: 2015-07-28, :10:01:43

Czas modyfikacji: 2015-07-28, :22:22:54

Ilość odsłon: 926